1 Mayıs 2015 Cuma

Nisan ayı bütçesi... Yok!

Geçen ay sinyallerini verdiğim kararı aldık! Burcu ve Begüm'le birlikte konuya dair bir çember yaptık ve kim kaç para koydu, ne kadar harcadık gibi konuları takip etmeyi durdurduk. Dolayısıyla, en azından yeni bir karar alana kadar bütçe durumlarını paylaşmayacağım.

Şu anda para kasemiz yine ortada, yine -misafirler dahil olmak üzere- isteyen istediği kadar koyuyor, isteyen istediği kadar kullanıyor; tek fark konuyla ilgili hesap kitap yapmayı aradan çıkarmış olmamız.

Zaten konuyla ilgili istek duyan tek kişi bendim. Ne Burcu'nun ne de Begüm'ün böyle bir eğilimi vardı. Hem her ay aşağı yukarı aynı harcamaları yapmamız, dolayısıyla bunun çok da gerekli olmadığı düşüncesi hem de B&B'nin hesap-kitap ile yaşamaktan çok da memnun olmamaları bu kararı getirdi. Ha bir de, bütün bunları takip etmek zaman zaman bana da zor geliyordu.

Ben nasıl hissediyorum, ne düşünüyorum? Doğrusu, tercihim bunu bu kadar da akışına bırakmak değil. Zira hesap-kitap yaparken de "sen şu kadar verdin" "ben bu kadar harcadım" düşünceleri zaten yoktu ortada. Ama yine de ortalama ne harcıyoruz, ben ne kadar para koysam adil olur gibi konuları takip etmeyi ve bunlara göre hareket etmekten memnundum. Ayrıca her ay yakın değerler de çıksa, bunları defaatle paylaşmak, başkalarına umut veriyor; bunu da görüyor, duyuyordum. Zira bir yazıyı görmeyen bir sonraki ayı görebiliyor veya bir kez okuyup kulağına kar suyu kaçan, bir sonraki ayı da okuyunca bu sefer kulağına kartopu yiyebiliyor ve hayatında değiştirmek istediği şeyleri değiştirmek için paranın ve geçimin o kadar da büyük bir dert olmayabileceğini görebiliyordu. vs vs...

Bunla birlikte arkadaşlarımın isteklerine saygı duyuyorum ve bu kararı oybirliğiyle aldık. Bir süre bu şekilde devam edelim bakalım. Sonrasında yeni yeni denemelere fırsat bol, nasıl olsa.

Durumlar böyle canlar.
Emre

Not: Bütçeye dair yazıları görmeyenleri Ocak ayı bütçesi , Şubat ayı bütçesi ve Mart ayı bütçesi yazılarına davet edeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder